- Študija »The Allianz 3am Report 2025 – What Keeps Us All Awake at Night« zajema 8000 ljudi iz osmih držav in naslavlja njihove največje osebne skrbi.
- Na vrhu seznama so zdravje, finance in varnost, a obstajajo znatne razlike med regijami in generacijami.
- Babyboom generacija presenetljivo deluje kot najbolj okoljsko zavedna.
Zdravje, finance in varnost: Poročilo družbe Allianz razkriva največje osebne skrbi v letu 2025
Ljubljana, 6. november 2025
Katere osebne skrbi ljudem v letu 2025 kradejo spanec? Čeprav se skrbi posameznikov razlikujejo med državami, ljudi po vsem svetu najbolj skrbijo zdravje (49 % vprašanih po vsem svetu), finance (45 %) in varnost (35 %).
To so ključne ugotovitve globalne študije skupine Allianz »The Allianz 3am Report 2025 – What Keeps Us All Awake at Night«, v kateri je 8000 anketirancev iz Italije, Francije, Nemčije, Avstralije, Brazilije, Indonezije, Turčije in Združenega kraljestva konec avgusta 2025 odgovarjalo na vprašanja o svojih osebnih skrbeh.
Osebne skrbi: zdravje, finance in varnost
Globalno gledano je postalo zdravje največja osebna skrb in je s tem pred kratkim prehitelo finance1, ki se zdaj uvrščajo na drugo mesto največjih skrbi po vsem svetu. Ta trend je opazen v različnih državah. Zdravje predstavlja največjo skrb na petih od osmih trgov, medtem ko finance ostajajo največja skrb na dveh (Avstralija in Indonezija). Turčija je edina država, kjer se na prvo mesto skrbi uvršča negotovost glede prihodnosti. Kljub splošnemu strinjanju glede največje skrbi pa so opazne razlike med posameznimi državami. V Nemčiji je močan poudarek na političnih in družbenih spremembah, v Avstraliji je poudarek na stanovanjskih in življenjskih razmerah, v Indoneziji pa na poklicnem življenju.
-----
1 V enaki študiji, ki je bila izvedena maja 2025, so glavno skrb predstavljale osebne finance (50 %), temu pa sta sledila zdravje (47 %) in zaskrbljenost glede prihodnosti (35 %).
»Gospodarska blaginja, družbeno zadovoljstvo in zaupanje v prihodnost so povezani med seboj, vendar opažamo povečano negotovost, pesimizem in globalno polarizacijo. Naša študija prikazuje, da veliko ljudi skrbi glede svoje osebne prihodnosti. Ključno je, da naslovimo glavne vzroke za to in izboljšamo svoje razumevanje tega, da lahko ljudem pomagamo, da se bodo počutili varneje – to je tudi namen družbe Allianz,« je povedal Bernd Heinemann, vodja strategije, trženja in distribucije v družbi Allianz SE.
Osebne finance in varnost so največji vir anksioznosti. Neplačani računi, naraščajoči dolgovi, pokojninske zadeve in finančne odločitve so drugi največji strah po vsem svetu, v katerem se številni ljudje soočajo z višjimi življenjskimi stroški. Osebna varnost je skladno z raziskavo tretja največja skrb v vseh državah. Pomanjkanje občutka varnosti izven doma in skrbi glede kibernetske varnosti ter zaščite podatkov pestijo ljudi vseh starosti po vsem svetu.
Različne generacije imajo različne skrbi: Starejše generacije (babyboom in generacija X) se najbolj ukvarjajo z zdravjem in širšimi družbenimi problemi, medtem ko mlajše generacije kot svojo prvo skrb vidijo finance. Milenijce in generacijo Z najbolj skrbijo področja, ki so tesno povezana z njihovim zasebnim in profesionalnim življenjem, kot so izobrazba, kariera, odnosi in tehnološke spremembe. Ta razlika med generacijami se kaže tudi pri okoljski ozaveščenosti. Babyboom generacija je okoljsko najbolj ozaveščena generacija – za vsaj sedem odstotkov bolj kot katerakoli druga skupina oz. celo za 12 točk več od generacije Z.
Zdravje: strahovi se razlikujejo med generacijami in državami
Ljudi v vseh državah na področju zdravja najbolj skrbi njihovo lastno fizično počutje (47 %), zdravje družinskih članov (44 %) in dostop do zdravstvene nege in zdravstvene obravnave (43 %). V primerjavi s splošnimi skrbmi se strahovi, povezani z zdravjem, veliko bolj razlikujejo med posameznimi državami.
Če upoštevamo generacijske razlike, se pripadniki babyboom generacije osredotočajo na fizično zdravje in dostop do zdravstvene obravnave (+14 odstotnih točk v primerjavi z generacijo Z), medtem ko mlajše generacije dajejo večji pomen duševnemu zdravju, pri čemer prednjačijo milenijci (42 %). Milenijce, generacijo Z in generacijo X skoraj dvakrat bolj skrbita stres in obvladovanje stresa kot babyboom generacijo. Pripadniki generacije X se poleg tega neprestano uvrščajo na vrh glede skrbi za zdravje družine, kar odraža njihove dolžnosti v srednjih letih glede skrbi za druge.
S tem poročilom želi družba Allianz pridobiti boljše razumevanje skrbi svojih strank, da bi jim lahko tudi bolje služila. Z rednim izvajanjem študije – poglobljenimi analizami in poročili za posamezne države, bo družba Allianz okrepila svojo vlogo zaupanja vrednega partnerja pri razumevanju globalnega razpoloženja in posameznih skrbi ter vlogo v gospodarstvu in družbi. Predanost temu je širša od raziskav, saj družba Allianz sprejema aktivne ukrepe za naslavljanje teh strahov s finančno pismenostjo in iniciativami z družbenim vplivom, kot tudi s partnerstvi v športu in zdravstvenimi programi. Njihova najnovejša globalna iniciativa Moč enotnosti želi okrepiti konstruktiven dialog in dolgotrajne rešitve, ki spodbujajo zaupanje in stabilnost v današnjem svetu. Gre za enega od načinov, s katerim družba Allianz ljudem pomaga, da se bodo počutili varneje.