Se mladi pogovarjajo o financah?

Finančna pismenost mladih je ključna, saj jim omogoča, da pridobijo veščine in znanja, potrebna za sprejemanje informiranih finančnih odločitev. Mladi se soočajo s številnimi finančnimi izzivi, kot so šolanje, študij, zaposlitev in osamosvojitev. Finančno pismeni mladi so v prednosti, saj razumejo osnove proračuna, varčevanja, kreditiranja, investiranja in davkov, kar jim pomaga pri odločanju v skladu z lastnimi cilji in vrednotami.

V svetovni študiji je OECD ugotovil splošno nizko finančno pismenost v vseh državah. Manj kot polovici anketirancev je uspelo doseči minimalno oceno za ciljno vedenje, ki odraža, kako dobro oseba pozna in deluje na podlagi konceptov, kot so varčevanje, dolgoročno načrtovanje ter spremljanje in nadzorovanje svojih financ.

Allianz je izvedel raziskavo o finančni pismenosti 900 mladih (18–32) na šestih trgih (Nemčija, Italija, Španija, Francija, Velika Britanija in Avstralija).

Splošno gledano je približno 50 % anketirancev prepričanih o svojem finančnem znanju/sposobnosti. Najbolj samozavestni so v Veliki Britaniji (70 %), najmanj pa v Italiji (30 %). Zabeležena finančna pismenost je bistveno višja pri mladih moških (61 %) v primerjavi z mladimi ženskami (44 %).

Kljub razlikam v posameznih državah in med spoloma opažamo, da se želja ljudi po izboljšanju svoje finančne sposobnosti razlikuje ne samo med trgi, ampak je odvisna tudi od posameznikovih preferenc.

Finančna pismenost na delu: vlaganje

Ljudje na vseh trgih zelo jasno razlikujejo med finančno usposobljenostjo, kar pomeni »upravljanje svojih financ« in ne le poznavanje finančnih produktov ali žargona. To pojasnjuje, zakaj le del anketirancev, ki trdijo, da imajo finančno samozavest, to samozavest uporabi tudi v praksi.

Približno 30 % mladih izjavlja, da so že začeli vlagati, vsak četrti pa sploh ne želi vlagati.

Spet so opazne razlike med spoloma: 40 % moških je že investiralo, v primerjavi s 24 % mladih žensk.

Finančna pismenost na delu: zavarovanje

Vsak peti anketiranec meni, da je zelo dobro obveščen o tem, kako lahko zavarovalniški produkti povečajo njegovo finančno stabilnost.

Spet lahko opazimo razlike med spoloma v poročanem znanju o zavarovalnih produktih: 27 % moških se počuti dobro obveščenih, v primerjavi s 16 % žensk. Pripravljenost pridobiti več informacij o temi je enako visoka pri obeh spolih.

Kako informirati mlade o finančnih temah?

Skratka, obstaja velik potencial za izobraževanje mladih odraslih o finančnih temah in za spodbujanje, da to znanje uporabijo v praksi. Ko smo udeležence vprašali o virih, ki jih uporabljajo za izobraževanje, so skoraj vsi rekli, da raziskujejo finančne teme na spletu, vključno s podkasti, forumi in neposrednimi iskalniki. Kljub temu se manj kot polovici mladih zdijo spletne informacije o finančnih temah zanesljive (kljub izjemi Združenega kraljestva in Avstralije). 

charger plug in into car
varnost
formula 1 vehicles
vzdrževanje